"Стандартизація українського письма: реалії та перспективи"
Програма Всеукраїнського науково-практичного семінару "Стандартизація сучасного українського письма: реалії та перспективи"
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ СЕМІНАРУ
Голова оргкомітету
Бондар Володимир Іванович, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, директор Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, заслужений працівник освіти України
Заступник голови оргкомітету
Шапошнікова Ірина Миколаївна, кандидат педагогічних наук, професор, заступник директора з навчально-методичної роботи, завкафедри педагогіки і методики початкового навчання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Відповідальний секретар
Чабайовська Марія Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Члени оргкомітету
Андрусишин Богдан Іванович, доктор історичних наук, професор, академік Української академії історії наук, Академії політичних наук України та Академії наук вищої школи України, проректор з навчально-методичної роботи гуманітарних інститутів Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, директор Інститут у політології та права, завідувач кафедри теорії та історії держави і права, заслужений діяч науки і техніки України
Вашуленко Микола Самойлович, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, завідувач кафедри педагогіки і методики початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, заслужений діяч науки і техніки України
Волинка Григорій Іванович, доктор філософських наук, професор, проректор з наукової роботи Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Волошина Вікторія Валентинівна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Древаль Галина Федорівна, завідувач сектора початкової освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Жембровська Антоніна Миколаївна, методист вищої категорії сектора початкової освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Єресько Олег Вікторович, директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Каніщенко Антоніна Пантелеймонівна, кандидат педагогічних наук, професор кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Литвин Любов Петрівна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Лотоцька Валентина Вікторівна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Лук’янець Алла Максимівна, кандидат педагогічних наук, головний редактор журналу "Початкова школа", заслужений працівник народної освіти України
Симоненко Оксана Петрівна, методист вищої категорії, координатор з наукової роботи НПУ імені М.П. Драгоманова
Матвієнко Олена Валеріївна, доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Падалка Олег Семенович, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, перший проректор Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Прищепа Ольга Юхимівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України
Севастюк Мар’яна Степанівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкового навчання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Савченко Олександра Яківна, дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник лабораторії початкової освіти Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України
Семеренко Ганна Василівна, кандидат філологічних наук, професор, завкафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Топіха Віра Андріївна, кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Щербакова Лідія Федорівна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Технічний секретар
Степанчук Олена Вікторівна, старший лаборант кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
ПОРЯДОК РОБОТИ СЕМІНАРУ
Корпус гуманітарних інститутів
Національного педагогічного університету
імені М. П. Драгоманова
( вул. Тургенєвська, 8/14)
10 листопада 2011 р.
10.00 – 11.00 – реєстрація учасників семінару;
10.00 – 11.00 – виставка науково-методичних праць;
11.00 – 13.00 – пленарне засідання (ауд. 11-8);
13.00 – 14.00 – обідня перерва;
14.00 – 17.00 – робота секцій;
17.00 – 18.00 – підбиття підсумків, прийняття рекомендацій;
закриття семінару ( ауд. 11-8).
Регламент роботи
Доповідь на пленарному засіданні – до 20 хвилин.
Доповідь на секційному засіданні – до 10 хвилин.
Виступ в обговоренні доповіді – до 5 хвилин.
ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ
Аудиторія 11-8
Відкриття Всеукраїнського науково-практичного семінару
«Стандартизація сучасного українського письма: реалії та перспективи»
Бондар Володимир Іванович, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, директор Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Вітання учасників семінару
Андрусишин Богдан Іванович, доктор історичних наук, професор, академік Української академії історії наук, Академії політичних наук України та Академії наук вищої школи України, проректор з навчально-методичної роботи гуманітарних інститутів Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, директор Інститут у політології та права, завідувач кафедри теорії та історії держави і права, заслужений діяч науки і техніки України
Доповіді
ПЕДАГОГІЧНІ ТЕОРІЇ В СИСТЕМІ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ
Бондар В. І. – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, директор Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, заслужений працівник освіти України
ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНИХ НАВИЧОК ПИСЬМА У СВІТЛІ ВИМОГ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Вашуленко М. С. – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України, завідувач кафедри педагогіки і методики початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, заслужений діяч науки і техніки України
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ І НОВІ РЕЗУЛЬТАТИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Савченко О. Я. – дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ГРАМОТИ У ПЕРШИХ КЛАСАХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Щербакова Л.Ф. – головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ЯК УМОВА НАВЧАННЯ ПИСЬМА ПЕРШОКЛАСНИКІВ
Прищепа О. Ю. – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України
ФОРМУВАННЯ ГРАФІКИ ПИСЬМА У РОЗУМОВО ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
Коробко С. Л. – кандидат психологічних наук, провідний науковий співробітник Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України
ВПЛИВ КАЛІГРАФІЇ НА КОГНІТИВНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ
Кондратенко Л. О. – кандидат психологічних наук, провідний науковий співробітник Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України
МЕХАНІЗМИ ПОРУШЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ МОТОРНОЇ ПРОГРАМИ ПИСЬМА У ДІТЕЙ З ВАДАМИ МОВЛЕННЯ
Данілавічютє Л. А. – кандидат психологічних наук, завідувач лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
ПРОБЛЕМА СТАНДАРТИЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ ШКІЛЬНИХ ЗМІН
Шапошнікова І. М. – кандидат педагогічних наук, професор, заступник директора з навчально-методичної роботи, завкафедри педагогіки і методики початкового навчання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
Матвієнко О. В. – доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
ПРО УКРАЇНОЗНАВЧУ ФУНКЦІЮ ЗМІСТУ ДИСЦИПЛІНИ «КАЛІГРАФІЯ З МЕТОДИКОЮ НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ»
Чабайовська М. І. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ: СЬОГОДЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Трунова В. А. – професор Одеського обласного інституту вдосконалення вчителів
СЕКЦІЙНІ ЗАСІДАННЯ
Секція №1 Письмо в історичному аспекті
Голова: Семеренко Г. В., кандидат філологічних наук, професор, завкафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Секретар: Литвин Л. П., кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Доповіді
ІЗ ІСТОРІЇ РОЗВИТКУ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ПИСЬМА
1. Боднар Н.М. – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри загальної і соціальної педагогіки та початкової освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету
ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ І. ФРАНКА, Б. ГРІНЧЕНКА, М. КОЦЮБИНСЬКОГО
2. Галушко В. М. – аспірант Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка
ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПІКТОГРАФІЇ ТА ІДЕОГРАФІЇ
3. Волошина В. В. – кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
РОЛЬ К. Д. УШИНСЬКОГО В РОЗВИТКУ ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ
4. Курінна Т. М. – кандидат історичних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкового навчання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
КИРИЛИЦЯ І ГЛАГОЛИЦЯ – ДВІ АЗБУКИ В ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОГО ПИСЬМА
5. Литвин Л.П. – кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
З ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ БУКВАРИСТИКИ
6. Севастюк М. С. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкового навчання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
НАПИСАННЯ БУКВ ГРАФІТІ СОФІЇ КИЇВСЬКОЇ
7. Семеренко Г. В. – кандидат філологічних наук, професор, завкафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
БІЛІНГВІЗМ У МЕДИЧНІЙ ТЕРМІНОЛОГІЇ
8. Страшко С. В. – кандидат біологічних наук, професор, завідувач кафедри медико-біологічних та валеологічних основ життя та здоров’я Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
З ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОГО КНИГОДРУКУВАННЯ
9. Топіха В. А. – кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Секція №2 Формування графічної компетенції майбутніх учителів початкових класів у вищих педагогічних навчальних закладах І – ІV рівнів акредитації
Голова: Чабайовська М. І., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Секретар: Топіха В. А., кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Доповіді
ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ, МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ, УМІНЬ ПИСАТИ АРАБСЬКІ ЦИФРИ
1. Воскресенська Н. В. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкового навчання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ ГРАФІЧНИХ НАВИЧОК ПИСЬМА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
2. Грітченко Т. Я. – старший викладач кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
ОПАНУВАННЯ КАЛІГРАФІЧНИМ СКОРОПИСОМ У ПРОЦЕСІ ЗДОБУТТЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
3. Демидчик Г. С. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ КАЛІГРАФІЧНИХ НАВИЧОК ПИСЬМА ЦИФР ЗА СИСТЕМОЮ РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
4. Землянська В. Ф. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкового навчання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНИХ НАВИЧОК У ПЕРШОКЛАСНИКІВ
5. Зорька Н.М. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри основ фундаментальних дисциплін Інституту педагогіки Вінницького державного педагогічного університету імені М.Коцюбинського
ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ПИСЬМА НА ЗАНЯТТЯХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
6. Махінов В. М. – кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземних мов та методики їх викладання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
МЕТОД ПРОЕКТІВ У НАВЧАННІ КАЛІГРАФІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
7. Пашко Л. В. – кандидат філологічних наук, доцент, заступник декана факультету підготовки вчителів початкових класів Слов’янського державного педагогічного університету
ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ ГРАФІЧНИХ НАВИЧОК ПИСЬМА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
8. Роєнко Л. М. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ФОРМУВАННЯ НАВИЧКИ ПИСЬМА У ПЕРШОКЛАСНИКІВ
9. Собко В. О. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка
ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У НАВЧАННІ КАЛІГРАФІЧНОГО ПИСЬМА СТУДЕНТІВ ВПНЗ І-ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ
10. Сушицька О. Л. – заступник директора, викладач ВКНЗ «Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я.Франка»
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ КАЛІГРАФІЧНИХ НАВИЧОК НА УРОКАХ ПИСЬМА: НЕТРАДИЦІЙНИЙ ПІДХІД
11. Ткачук Г. О. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови та літератури Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КУРСУ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ КАЛІГРАФІЇ НАВЧАЛЬНО–ДИДАКТИЧНИМ КОМПЛЕКСОМ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ
12. Цепова І. В. – кандидат педагогічних наук, доцент, завкафедри теорії та методики викладання філологічних дисциплін у початковій школі Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди
ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ І-ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ КАЛІГРАФІЇ
13. Яковенко Т. В. – викладач української мови та методики навчання Богуславського гуманітарного коледжу імені І. С. Нечуя-Левицького
Секція № 3 Методика формування каліграфічних навичок на уроках письма, української мови та математики в початковій школі
Голова : Каніщенко А. П., кандидат педагогічних наук, професор кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Секретар : Волошина В.В., кандидат філологічних наук, доцент кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Доповіді
ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ЛІВОРУКИХ ДІТЕЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
1. Борисюк Н. А. – спеціаліст вищої категорії, викладач-методист Університетського коледжу Київського університету імені Бориса Грінченка
РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУКИ УЧНІВ У ДОБУКВАРНИЙ ПЕРІОД НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
2. Дмитренко Н. С. – викладач української мови та методики навчання української мови Луцького педагогічного коледжу
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ КАЛІГРАФІЧНОГО ПИСЬМА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
3. Зарудня О. М. – викладач кафедри української мови і методики навчання Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.
НАВЧАННЯ ПИСЬМА ПЕРШОКЛАСНИКІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ХУДОЖНІХ ОБРАЗІВ РУКОПИСНИХ ЛІТЕР
4. Звіркова Н.В. – аспірант кафедри теорії та методики викладання філологічних дисциплін у початковій школі Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди
РЕАЛІЗАЦІЯ СИСТЕМНО-ТВОРЧОГО ПІДХОДУ ДО ВИРОБЛЕННЯ НАВИЧКИ ПИСЬМА УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ
5. Іваниця Г. О. – проректор з навчальної і наукової роботи Вінницького обласного інституту післядипломної освіти учителів
ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК КАЛІГРАФІЧНОГО ПИСЬМА У ПЕРШОКЛАСНИКІВ В УМОВАХ НАВЧАННЯ ЗА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ
6. Іванова М. А. – вчитель-методист ЗОШ І-ІІ ст. № 147 міста Києва
ФОРМУВАННЯ КАЛІГРАФІЧНИХ НАВИЧОК НА УРОКАХ ПИСЬМА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
7. Кальчук М.І. – вчитель-методист Української ЗОШ І–ІІІ ступенів № 1 Обухівського району Київської області
ВПЛИВ ЗМІСТУ ПРОПИСІВ НА АКТИВІЗАЦІЮ РОЗУМОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
8. Каніщенко А. П. – кандидат педагогічних наук, професор кафедри мови та методики викладання в початковій школі Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК ЛІВОРУКИХ ДІТЕЙ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМА ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК
9. Кухарик Н. П. – викладач методики навчання української мови в початковій школі Луцького педагогічного коледжу, здобувач кафедри теорії і методик початкового навчання Рівненського державного гуманітарного університету
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ УЧНІВ ПИСЬМА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ( НА МАТЕРІАЛІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ)
10. Попова Л. М. – доцент кафедри іноземних мов та методики їх викладання Інституту педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КАЛІГРАФІЧНИХ НАВИЧОК У ШЕСТИРІЧНИХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
11. Шкарбан Л.В. – викладач Київського університету імені Бориса Грінченка
ДО ПРОБЛЕМИ ЛІВОРУКОСТІ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
12. Шкуран О. В. – кандидат філологічних наук, викладач ВП «Лисичанський педагогічний коледж» Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»;
13. Пунтус Т. О. – студентка Лисичанського педагогічного коледжу ЛНУ імені Тараса Шевченка»