Ви тут:  Головна Події Про інноваційну стратегію розвитку Базового компоненту дошкільної освіти (2021)

Про інноваційну стратегію розвитку Базового компоненту дошкільної освіти (2021)

Дошкільна освіта на основі цінностей стає дедалі актуальною.

18.01.2021 року на базі факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова в online форматі відбувся Всеукраїнський круглий стіл «Інноваційна стратегія Базового компоненту дошкільної освіти (2021) – нова якість вищої освіти»

Мета круглого столу: об’єднання зусиль науковців, стейкхолдерів та практиків України щодо розповсюдження та впровадження оновленого стандарту дошкільної освіти; вдосконалення, гармонізація освітніх програм та професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення у педагогічному   закладі вищої освіти; зміцнення основ репутаційного капіталу педагогічних університетів, поруч з новою культурою якості та доброчесності.

 18.01.21 ВКС

Зі словами привітання до всіх учасників круглого столу звернулись проректор з наукової роботи НПУ імені М.П. Драгоманова професор Григорій Торбін і декан факультету педагогіки і психології, професор Тарас Олефіренко, які наголосили на важливості такого поважного зібрання для вироблення спільної траєкторії руху освітянами дошкільної і вищої галузей освіти України.

Захід дійсно став стартовим майданчиком для об’єднання спільних зусиль науковців, стейкхолдерів та практиків України щодо впровадження оновленого стандарту дошкільної освіти. Актуальні питання, презентовані розробниками БКДО збагатились прикладами застосування певних практик, педагогічних стратегій і тактик щодо реалізації освітніх напрямів у роботі з дошкільниками та педагогами як фасилітаторами їх розвитку.

 

18.01.21 ВКС 2

Своїми ідеями і напрацюваннями охоче ділились з учасниками заходу Тамара Піроженко, член-кореспондент НАПН України, професор, доктор психологічних наук, завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Наталія Гавриш, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, Олена Брежнєва, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету, Олена Половіна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.

Окремої уваги в ході круглого столу було надано: особливостям впровадження інтегрованого підходу в роботі з дітьми дошкільного віку; вдосконаленню і гармонізації освітніх програм професійної підготовки майбутніх вихователів, їх відповідності запитам часу тощо. 

Професор Олена Матвієнко, заступник декана факультету педагогіки і психології з наукової роботи, завідувач кафедри педагогіки і методики початкового навчання акцентувала увагу на виробленні ціннісних орієнтирів у майбутнього фахівця, здатного забезпечити наступність дошкільної і початкової освіти.

На завершення, модератор цього заходу, завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, професор Ганна Цвєткова, зазначила, що кожна зустріч із колегами у будь-якому форматі – це насамперед позитивні емоції та можливість надихнутись на реалізацію нових цікавих звершень. Дійсно, відбувся масштабний ІВЕНТ, що «зібрав за круглим столом» однодумців з багатьох регіонів і куточків України, які палають ідеями перетворень та бажають активно ділитися своїм досвідом на шляху до досягнення  освітніх цілей.

 

18.01.21 ВКС 3

У роботі круглого столу взяли участь понад 100 учасників із України. Це науковці та практики з 25 міст нашої славетної країни (Київ, Біла Церква, Богуслав, Вінниця, Добропілля, Енергодар, Запоріжжя, Ізмаїл, Краматорськ, Кременчук, Кропивницький, Львів, Луцьк, Малин, Маріуполь, Миргород,  Одеса, Сарни, Слов’янськ, Суми, Харків, Черкаси та інші міста обласного й регіонального значення).

За результатами представлених доповідей та загальної дискусії учасники круглого столу пропонують:

  • Розвивати спільну наукову і освітню діяльність між профільними ЗВО України, де ведеться підготовка фахівців спеціальностей «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта». Сприяти розвитку і впровадженню різних форм кооперації наукових досліджень НАПН України, університетів, закладів дошкільної освіти.
  • Розширити взаємодію ЗВО у галузі обміну інноваційними технологіями, методиками навчання та викладання, що дозволить вивести результати наукових досліджень на новий рівень, підвищити якість освітніх послуг (проведення вебінарів, круглих столів, конференцій для гарантів ОП, завідувачів кафедр тощо).
  • Посилити зв’язок освіти з науковими дослідженнями, залучати студентів до вирішення наукових проблем, пов’язаних актуальними питаннями дошкільної освіти.
  • Орієнтувати наукові, магістерські дослідження на впровадження у проектну практику, а також розвиток і розширення професійних уявлень про педагогічну діяльність.
  • Подовжити обмін досвідом і забезпечити можливість ведення дискусій із сучасних проблем дошкільної освіти між вченими, які представляють різні ЗВО України та країн ближнього і далекого зарубіжжя; створити умови для набуття досвіду інноваційної педагогічної діяльності через інтерактивне навчання, залучення до творчої взаємодії студентів з дітьми дошкільного віку, формування індивідуального педагогічного стилю впливу на оточуючу дійсність (тренінги професійної майстерності, конкурс «Професійна майстерність майбутнього вихователя», підготовка та захист курсових і магістерських робіт, участь у студентських науково-практичних конференціях).
  • Створити науково-методичне об’єднання закладів вищої освіти України, в яких ведеться підготовка бакалаврів, магістрів зі спеціальності «Дошкільна освіта».

Позитивні емоції, піднесений настрій та щира вдячність від учасників заходу організаторам Всеукраїнського круглого столу надихає на подальші нові зустрічі, які обов’язково відбудуться.

 

18.01.21 ВКСКолаж